"My life isn't theories and formulas. It's part instinct, part common sense". Audrey Hepburn

duminică, 28 noiembrie 2010

Ce cărți sunt

Pentru că de vreo săptămână și ceva anumite lucruri din viața reală se precipită, se blochează, eu sunt în așteptări cu stomacul strâns, nu sunt în cele mai relaxate și amuzante stări ca să povestesc. Și nici nu vreau să încarc pe nimeni. Dar ca să știți că sunt sănătoasă voinică și nu am dispărut în viscolul care bate pe la geamurile mele stockholmeze de miercuri încoace și nici nu m-a făcut stană de piatră gerul de -10 grade noaptea, uite că o să postez rezultatele a două teste foarte simpatice, pe care le-am găsit și la Rontziki, și la Tomata, și la Rodica.

Ce cărți mă reprezintă?



You're A Portrait of the Artist as a Young Man!
by James Joyce

A lapsed Catholic and classic overthinker, you are besieged by rapidly expanding contemplation of the world around you. While people often think you're making things up, you're really just talking about yourself. This navel-gazing makes you remarkably self-aware, though some of those you know will accuse you of being stuck-up or even narcissistic. This may be why you hate quoting other people. But it may also be because you think all perspective is subjective, which is ultimately why you can only speak for yourself.

Take the Book Quiz II
at the Blue Pyramid.





You're Watership Down!

by Richard Adams
Though many think of you as a bit young, even childish, you're actually incredibly deep and complex. You show people the need to rethink their assumptions, and confront them on everything from how they think to where they build their houses. You might be one of the greatest people of all time. You'd be recognized as such if you weren't always talking about talking rabbits.

Take the Book Quiz
at the Blue Pyramid.



Le-am citit pe amândouă, mulțumesc profesoarelor de engleză din liceu care ne-au arătat ce înseamnă literatură britanică și americană. Și parcă mi se și potrivesc descrierile, ce ziceți? Dacă despre Potretul lui Joyce presupun că știe mai toată lumea, îmi permit să vă spun două vorbe despre Watership Down (sinceră să fiu, nu știu traducerea românească, am citit romanul în original). A avut asupra mea cam același impact pe care l-a avut Ferma animalelor lui Orwell. Fabuloasă transpunerea demenței, fricii, terorii, tiraniei, dorinței de supaviețuire, de libertate a oamenilor în personaje animale. Întâmplător sau nu, ambele au fost transpuse pe peliculă, în filme de animație. Și cărțile și animațiile fabuloase. Dar nu pentru copii, deși ar putea părea așa.
Animal Farm - varianta originală din 1954.
Watership Down - trailer - varianta originală din 1978.

Foarte interesante testele, mulțumesc gagicelor că m-au inspirat, vă pupez și sper să ne citim cu bine cât de curând.

16 comentarii:

  1. Cred că sunt mai interesante poveștile din viața reală decât lepșele de pe acasă:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am citit Watership Down. O voi cauta, pentru ca Ferma Animalelor este una din cartile mele preferate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Subscriu la ce a scris Seb. Dar stii tu mai bine ce e bine pt tine :)

    RăspundețiȘtergere
  4. vulpea iepuras, a new species; ma grabesc sa fac si eu testul, revin, pup si te imbratisez cu caldura, sa compensam gerul ala cumva

    RăspundețiȘtergere
  5. hahaha, gata; era clar ca asta imi iesea oricum: harry potter and the sorcerer's stone-pretty accurate:)))))

    RăspundețiȘtergere
  6. Despre Watership Down nu ştiam şi uite-aşa mai trec pe listă cărţi şi filme :) Foarte faine cărţile care te reprezintă! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Seb, welcome! :) Voi știți mai bine ca oricine cât de incitante și isterizante, dar și superbe sunt mai ales primele luni de povești de emigranți :) Ale mele se adună acum, le torn cât de curând :))

    VertAnge, eu am luat-o acu o sută de ani de la British Council în București. Să-mi spui cum ți-a plăcut! Dar să cauți și desenele animate, foarte faine.

    Anca, sper ca în curând să povestesc despre toată agitația din ultimele săptămâni, deocamdată nu zic nimic pentru că încă aștept și am superstiții din alea tâmpite, că dacă încep să povestesc înainte să se fi întâmplat, îmi "stric soarta" :)))

    Karma, foarte tare Harry Potter :D Pupez și eu înapoi!

    Rontz, să-mi spui dacă ți-a plăcut! Pupez!!!

    Ginuța draga mea dragă, eu am grijă de mine, prietena mea de aici e o minune, dar na, se mai întâmplă și mici (mari) piedici. Nimic dezastruos sper :) Te îmbrățișez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ma gandeam eu ca n-o sa fie piece of cake, pentru ca stiu cum functioneaza sistemul si am trecut/trec prin greutatile integrarii. Iti tin pumnii stransi, stransi si partea cu superstitia o am si eu, desi poate parea o prostie la prima vedere. Pupici multi si bafta in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  9. :)))))))))
    Faine carti,normal,la asa fata....

    RăspundețiȘtergere
  10. e-ntai decembrie, la multi ani, lie draga!

    RăspundețiȘtergere
  11. Lioo, ma ti pa jar, astept cu nerabdare vesti bune si f. bune.
    Urmaresc de citva timp o alta pereche de tineri, ca voi, care si-au luat lumea in cap. Se pare ca aproape au reusit, vezi http://ykwapple.wordpress.com/2010/11/27/deci/
    Deci se poate, curaj!

    RăspundețiȘtergere
  12. Neamțule, nu de plăcere te țin pă jar, că e cam același jar pe care stau și eu :) Nu sunt rele veștile, dar nici nu sunt propriu-zis, tot așteptăm, uite că birocrație există și aici, plus un sfârșit de an aglomerat (că la ei taxele și impozitele sunt la un loc cu evidența populației). Am zis că decât să mă plâng pe blog că stau în cur și aștept un rahat de hârtie fără care nu poți face absolut nimic aici, mai bine nu mai scriu deloc. Îi știu pe copiii de care mi-ai spus, și eu îi urmăresc și mă bucur pentru ei. Sper ca peste vreo 3 luni (cât au ei în fața noastră) să scriu și eu la fel de entuziasmată :) Te pupez tare tare și îți mulțumesc. Știi tu pentru ce :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Acuma vad si eu ca ai facut leapsa, in ceasul al doispelea. :D De a doua n-am auzit, da' Portretul m-a atins cumva. am avut si io o perioada de-aia in care orice faceam aveam impresia ca pacatuiesc. :)) mi-a trecut. :P

    RăspundețiȘtergere