"My life isn't theories and formulas. It's part instinct, part common sense". Audrey Hepburn

luni, 18 august 2008

De weekend

Ne-am facut un foarte bun obicei ca in fiecare weekend sa fugim din oras, mai pe centura la ai mei, unde curtea mare si atat de verde si de inflorita ne face sa ne simtim mult departe de praful Bucurestiului, mai pe la Gulia, "la tzara" la Alina si Pedro (sunt doar 20 de km de oras, dar suficienti pentru a ne transborda in o cu totul alta stare de spirit). Weekendul asta a fost la Gulia. Un satuc bine aranjat pe marginea strazii relativ asfaltate, cu multe biciclete si oameni care stau la povesti in fatza portii. Cele cateva vilutze locuite de bucurestenii care au vrut sa se protejeze de infectia orashului nu strica cu nimic peisajul. Din curtea Alinei te uiti intr-un lan de porumb marginit verde de padure. Zgomotele locale sunt hamaitul cainilor, sfaraitul carnii pe gratar, mieunatul nenumaratelor pisice si tzaraitul greierilor. Cea mai buna spalare de creier.
Ne-am adunat mai multi, Alina si Pedro, frumosi ca intotdeauna, frate-meu si Katy, "fugiti de-acasa" sa vada si ei cum e sa fie musafiri si nu gazde, Claudia, Ninel si Rusty, 3 oameni deosebiti pe care cu bucurie si mandrie ii numesc acum "prietenii mei" si noi doi. Oameni diferiti, stiluri diferite, combinatia perfecta de discutii, muzica, hlizeala si spritz. Eu m-am trezit foarte inspirata de sambata dimineata si de-aia am gatit o minunata ciorba de pui cu borsh si legume. Completata genial de gratar bine marinat si cartofi tzaraneshti. Rusty ne-a rasfatat cu niste clatite tavalite prin dulceata de nuci verzi. Si-a curs berea, si-a curs vinul. Si povesti, si barfe, si glume si shicane. Ne-au dansat luminile galbene ale lumanarilor pe masa si pisicele nebune printre picioare.
Dar atmosfera aia de vacanta, de relaxare si de lene pisiceasca, ne-a fost completata de o luna mare si nebuna, care lumina ca ziua. Si pe la 11 noaptea ne-a facut surpriza de-a se eclipsa cocheta. Pace totala, liniste de inceput de lume.
Duminica a inceput cu lacrimi de bucurie: aur la sol, aur la marathon, bronz la 8+1. Cafeaua cu lapte e mult mai buna pe terasa, cu un fluture mic agitandu-se in jurul tau. La pranz, alta inspiratie. Supa de pui cu taietzei de casa, piure si gratar de pui. Lejer, de vara. Lenevit pe canapele, in suc propriu (nu as vrea sa stiu cum a fost in oras, daca aici la curte, cu furtunul de apa shiroind la picioare, simteam ca ne fierbe neuronul adormit).
Duminica a trecut prea repede, e clar nevoie de o lege care sa instituie duminica de minim 30 de ore. Seara inapoi spre orash, "ashii volanului" veniti de pe la munte iti dau flesh-uri si claxoane imbecile "da-te, nene, din calea lor de zmei care se grabesc sa ajunga acasa!". Bip bip biiiiiiiiiip! In puii mei!
Azi e luni, prea cald, prea praf, prea munca, prea inceput de saptamana. Dar las' ca trece ea marti, si miercuri, si joi si e deja vineri si iar weekend. Si greieri, si liniste, si stare de vacanta.

Un comentariu:

  1. cel mai dor mi-a fost de cafea dimineata :) in toata calatoria mea...
    e drept ca am compensat cu alte bunatati :))
    bine te-am gasit draga mea!

    RăspundețiȘtergere