"My life isn't theories and formulas. It's part instinct, part common sense". Audrey Hepburn

marți, 21 iulie 2009

Despre trenduri mai noi şi mai vechi

Deşi am fost întotdeauna, dacă nu împotriva curentului, sigur pe lângă el, sunt totuşi un viu şi curios observator al modei şi trendurilor, mai mult sau mai puţin de moment. Mi-aduc aminte ce uluită am fost acum vreo câţiva ani când mi-a spus o prietenă, văzându-mi un maieu nou cumpărat "ăsta e din colecţia de anul trecut, că anul ăsta nu se mai poartă rozul prăfuit". Dacă până prin 2005-2006 nu-mi făceam chiar nicio problemă vizavi de modă, pantaloni să se găsească, ultimii 2-3 ani au fost şi sunt un chin pentru mine. La blugi nu mă mai uit din principiu, refuzând să scot din buzunar chiar şi la reduceri milioanele pe care le cer ei, când ştiu că afară găseşti super jeansi cu 10 euro. De când mi-am dat seama că fustele şi rochiţele nu sunt o invenţie negativă, am început şi eu să caut, să doresc. Ei, bine, cu moda actuală, am şanse, eventual, să mă simt iar virgină neprihănită, ferită de pericolul băieţilor ticăloşi care ar putea visa la ceva văzându-mă. Rochiţele în trend sunt de trei feluri: ori modelul ceapă, unde ai un tricou, urmat de un maieu, urmat de o chestie gen sac, toate una peste alta, de îţi trebuie imaginaţie bogată să sesizezi ceva feminin în spatele lor, ori varianta gogoşar asexuat, care pleacă din gât şi aplatizează orice urmă de sân sau fund, ori varianta din gât până-n pământ, să nu cumva să se zărească măcar ceva din neruşinata gleznă. Dar dacă e ceva absolut odios în moda actuală, acestea sunt cizmele! Ahhh, the horror! La 35 de grade, când până şi şlapii par o corvoadă, să-mi dovedească mie prinţesele de mall că cizmele alea, chiar şi doar brodate, dacă nu varianta ciocate, le ţin picioarele răcoroase şi relaxate, şi eu mă împuşc! Ca să nu mai vorbesc de faptul că le scurtează picioarele de arată ca Motanul încălţat. Eu sunt un model nereuşit, cu ceva sâni, talie, fund şi glezne şi pentru că refuz să mă aplatizez androginic, sunt astfel o neadaptată şi o frustrată şi abia aştept să treacă moda asta.

De ceva vreme, e şi la noi foarte cool şi trendy să fii eco. Şi să mănânci bio. Se înghesuie vedetele noastre să planteze câte un pomişor şi să se murdărească de ţărână pe faţă, să dea bine la public, după care se suie în gipane şi înapoi la betoane. Am auzit că avem şi noi două mari vedete care mănâncă bio. Andreea Raicu şi Valentina Pelinel. Dacă pe prima o înţeleg, că după relaţia cu Chirilă doar cu alimente fără chimicale poţi spune că te-ai curăţat, la doamna soţie de mare politician gelat, am o problemă: oare carnea de bou(reanu) consumată la culcare este organică?

Despre trenduri în materie de servicii şi ghişee, ce să zic? S-au mai schimbat şi pe aici una alta. Că tot e criză şi sunt nervii bine puşi pe bigudiuri, doamnele de la bănci sunt şi ele tot mai isterice. Oare la angajare unul din punctele forte trebuie să fie cât de tare pot lătra la clienţi? Într-o zi tot o scot eu pe una prin spărtura aia mică. Pe de altă parte, am sesizat o schimbare de atitudine la angajatele mai modeste. De asistentele de la donare v-am povestit deja. Uluitor de atente şi drăguţe. Azi am mai căpătat o mostră de amabilitate senzaţională. M-am dus la poştă cu trei cutii mari, cu lucruşoare pentru două familii cu copii. N-am trimis în viaţa mea, aşa că nu ştiam că trebuie super lipite şi împachetate. Chiar nu m-aş fi supărat dacă mi-ar fi spus să mă duc acasă să pun cutiile în hârtie, să le mai lipesc, să le leg cu sfori. Dar nu mi-a spus. Şi a stat tanti aia drăguţă şi mi-a aranjat coletele super profi, cu hârtie de la ea, cu sfoară de la ea şi, cel mai important, cu timp şi energie de la ea. Şi nu i-am dat nimic, doar i-am mulţumit şi i-am urat sănătate. Ce mi-a răspuns? "Dacă mă găseşti tot pe mine data viitoare, te ajut să le ambalezi cum trebuie. Dar şi colega de pe tura cealaltă te ajută dacă nu sunt eu". Da, da, în România! În Bucureşti s-a întâmplat asta!

După moda cu super cici de maşini cu 1 milion de cai, care îţi fug de sub cur, mai nou în materie de maşinuţe de gagicuţe nu mai e trendy să-i iei păpuşii Meleu, Touareg, Range Rover sau un Audi cu care să se înfigă în primul refugiu de tramvai, că nu e în stare să-l stăpânească, ci mult mai coloratele Mini Cooper şi Fiat 500. E o adevărată invazie! Nu mică mi-a fost mirarea când l-am văzut, vizibil încântat, la volanul unui Fiat 500 verde-brotac, pe unul din cei mai pasionaţi fani ai brandului Mercedes, simpaticul Răzvan Exarhu. Nu prea e el genul trend, dar mai ştii? Oricum, astea mici par mult mai eco friendly şi iar ajungem la modă.

O altă schimbare în trenduri în trafic, de fapt vreo două. Ambele al dracu de periculoase. Îmi aduc aminte că acum 9 ani când mi-am luat carnetul, mai bine dădeam trei tururi de Bucureşti decât să mă bag de pe o bandă pe alta în trafic aglomerat. Acum, cu cât e mămăliga mai mare, cu atât şi tupeul inconştient. Am trecut de la o extremă la alta. Pe cât de înţelegătoare şi amabilă eram înainte cu începătorii, pe atât simt nevoia acum să îi strâng de gât şi să le pun frâne în faţă. Dar n-o fac. Mi-e milă de curul Friedei. Şi în materie de zmei şoferii iadului e o schimbare de trend. Nu sunt jmecherii cu sute de cai atât de înfipţi şi băgăcioşi cum sunt imbecilii cu tigăi antice de Dacii fără frâne, stopuri sau cauciucuri. Despre posesorii de Logan (persoanele de faţă se exclud, fireşte) nu mai spun nimic, că nu vreau să fiu acuzată de rasism. Dar sunt cei mai odioşi! Lipsa de orice fărâmă de etică în trafic o fi regulă de bază la achiziţionare. "Primiţi un discount de 20% dacă nu veţi lăsa pe nimeni să se bage, oricâte semne şi semnale v-ar face, 10% dacă nu semnalizaţi când vă băgaţi pe altă bandă, 10% dacă nu vă cereţi scuze sau mulţumiţi! Semnaţi aici, sunteţi Regele şoselelor!"

De la o vreme încoace au cam dispărut ţiganii care spală parbrizele la stop. O fi de la căldură. Noroc că mai dă câte o ploaie. În schimb, mare schimbare mare! Eu şi toate femeile oprite în intersecţie n-am mai primit de la puştanii cu flyere invitaţii la saloane de masaj erotic, ci "Ofertă 1.5 DCI Logan-Clio_Megane: Injector, pompă injecţie şi turbosuflantă - ofertă limitată!". Abia aştept să profit!

Dacă aţi avut nervi să ajungeţi până la capăt, vă las cu o nouă obsesie de sezon. În trend aşa.

26 de comentarii:

  1. Exarhu face apologia masinutei pe un ton anti-consumist si la el pe blog. À propos de moda, cizmele UGG si sandalele cu glezne mi se pare ca au batut multe recorduri in materie de originalitate si lipsa de simt estetic. Noroc ca moda trece, zâmbeste, mâine va fi mai rau!

    Supeeerb clip, simply gorgeous!

    RăspundețiȘtergere
  2. Hmmm, ai vreme de mall-uri? hihihi! noi n-avem mall-uri deci nu stiu cum e moda asta noua si nici nu pot s-o comentez dar cand vine vorba de masinute aici scriu romane. Doar un lucru care ma dispera pe mine: muierile nu stiu ca pe autostrada sunt 2 benzi si daca mergi cu 100 la ora stai pe prima. de obicfei pe a doua banda gasesti cate una cu super masina dar probabil ca sotii le-au pus limitatoare de viteza si le-au luat retrovizoarele iar cei cu Loganul sunt intr-adevar cei mai deosebiti.

    RăspundețiȘtergere
  3. De distinsele cu cizme, sa nu mai vorbim... ele dezvolta ciuperci si ale cele in cizmele alea. Tu n-ai vazut ca is fix pe dos, vara infofolite si iarna dezbracate, de zici ca li s-a dat peste cap ceasul biologic...

    la noi nu mai sunt de foarte multa vreme spalatori de geamuri in intersectie. Nici cersetori n-am prea vazut; oare asa bine isi fac meseria comunitarii?

    Oricum, oameni asa ca tanti aia de la posta mai sunt, si eu asa ma bucur cand dau peste cate unul... poate ar trebui sa scriu pe blog despre ei cand ii intalnesc... sa vada lumea ca nu numai scursuri is prin Romania asta, batuta de soarta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Pot sa-ti copiez obsesia muzicala? Supermelodie!:)

    RăspundețiȘtergere
  5. mda, moda se schimba, mitocania si prostia si dorinta de show off ramine. asta e trist!

    RăspundețiȘtergere
  6. Io am o colectie de flyere si calendare cu saloane de masaj in masina. Ma vad astia fara par si zic: "O fi legea compensatiei".
    Tomata nu greseste. Asta iarna inghetam io cand ma uitam la ele. Acusha ma ia cu calduri. Ce le-o zice oare gagicu' acasa cand se descalta?

    RăspundețiȘtergere
  7. In materie de moda, eu m-am crucit prima data in Anglia. Nu imi imaginam ca poate exista atata prost gust intr-un singur loc. Sau poate eu sunt cea total nepriceputa.
    Sa vezi acolo, in buricul orasului universitar Oxford, intr-o zi de primavara de-aia de iarna uitata pe ulite, dragute domnisoare echipate cu cizme cu blana asortate cu fuste din matase transparenta, fara nicio urma de drept pe picioarele, imi imaginez, inghetate.
    Si nu mai vorbesc de combinatiile de culori. Te lua cu ameteala, mai rau ca sarpele ala cu ochii invartindu-i-se de la muzica hipnotizanta.

    RăspundețiȘtergere
  8. mda, cizmele pe care le tot vad prin picioarele domnisoarelor imi dau calduri pur si simplu. groaznica suferinta! mi-e mila de ele. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. na ca am gasit fainali unde sa ma fac de cacao. despre cizmulite. dupa ce vreo cateva zile paradigma mi se zbatea in neuron cu uluiala si alte spasme... am cedat. si am acceptat fata de mine ca... ma amuza! adica pe bune, la modu' pozitiv. imi par niste chestii mici, dragalase... probabil imi transmit cumva ca posesoarea lor cauta protectie... iar berbantu' din mine urla "ieu"... dar nu pot pretinde ca inteleg de'a binelea cum si de ce. imi plac.
    si bai za uei... cati adidasi de 'j'de mii de ori mai grosi decat chestiile astea care flutura pe langa glezna am vazut purtate intr'un firesc deplin... fara sa se burzuluiasca nimeni... chiar sunt convins ca acei adidasi sunt mai periculosi la descaltat decat, cum spuneam, chestiile astea care flutura pe langa glezna.
    ps. eu nu le'am vazut in mall, nu umblu pe acolo, ci prin romana... ca nu pot sa traiesc fara ea.

    RăspundețiȘtergere
  10. am vazut niste fatuci subtirele, sprintare si bronzate, cu cizmulite din dantela, pe cuvant ca le venea f. bine; erau chiar dragute; daca as avea cu vreo zece ani mai putin, cre ca as purta si eu; decat cu adidasi...castleless is right. sys

    RăspundețiȘtergere
  11. nu pot decat sa spun ca ma doare burta ingrozitor de la ca am ras.Nu ai mila de mine deloc. Dar cea mai triumfatoare, pe langa cizmulite si loganuri, a fost "a doamna soţie de mare politician gelat, am o problemă: oare carnea de bou(reanu) consumată la culcare este organică? ".=))
    recunosc ai o imaginatie mai bolnava decat a mea... vulpita draga :))

    RăspundețiȘtergere
  12. De cand ma stiu nu reusesc deloc sa ma inscriu in tendinte :)) Nu stiu cum se intampla ca gusturile mele, care oricum se schimba si ele des, se abat de la ce se poarta intr-o anume perioada, dar asa de mult imi place ce port eu ca nici n-am de gand sa schimb ceva :)
    Foarte tare postarea, unele chestii le-am observat si eu, la altele o sa fiu mai atenta :))

    RăspundețiȘtergere
  13. :)) Ce tare! Toată lumea s-a blocat în cizmele alea sinistre :)))

    Anto, cu groază mă gândesc ce va urma :)) Mi-e frică de întoarcerea umerilor umflaţi din anii 80 :D

    Rhodi, păi dacă gagicu stă în Băneasa şi acolo în afara de carfurul din mall nu există magazine, ce să fac? :))

    Karma, dacă prost gust şi show off nu e, nimic nu e :)

    Tomata, eu încerc să scriu de fiecare dată când găsesc oameni faini :)

    Thea, copiază acum, cât încă îmi plac, de atâta ascultat sigur în curând o să detest melodia :))

    Bogdanic, eşti sigur că de la lipsa părului ţi se trage? :))))

    Julia, la cât de nasoale sunt englezoaicele, şi în cele mai frumoase haine să le îmbraci şi tot arată de prost gust :D

    Castless, ideea că ele de fapt caută protecţie m-a spart :)))

    Sys, nici cu adidaşi, nici cu bocanci nu accept ideea :D Eu nu zic că nu sunt draguţ fetele, doar că mi se pare doar aşa, un instinc de turmă :)

    Sufleţico, boala e de la căldură :)))

    Rontziki, nu eşti în tendinţe??? Ieşi afară! :))) Apropo, dacă nu eşti în tendinţe, tu ce poţi, soro? :D

    RăspundețiȘtergere
  14. pana mea... cred ca de o saptamana ma chinui sa inteleg de ce ma atrag cizmulitele alea... asta a fost ultima traznaie care mi'a fulgerat neuronul... si intr'adevar, chestia cu boureanu a fost si pentru mine cea mai delicioasa remarca. (mai ales ca io am niste antipatii aproape personale cu respectiva rumegatoare)

    RăspundețiȘtergere
  15. Hihihihi, ce-o zice Freud dacă te-ar auzi? :D Poate ai un fetish cu cizmuliţe şi nu ştii :)))

    RăspundețiȘtergere
  16. Pe mine mă scoate din minţi nesimţirea românului care se vd atat de bine in trafic si p trotuare.Moama, deci mor!Eu merg cu bicicleta pana la job de ceva vreme.Nu prea sunt sanatoasa, I know. Dar m+am saturat d reatebeu groazei si imi place de mor sa ma dau cu bitza:).Ei, si am inceput sa observ o gramada de lucruri, ba chiar sa ma lovesc de-a dreptul. Poti tu sa fii cel mai educat copil, k te fac astia sa te transformi intr-un drac. Pana la Romana, cand aj la piste, merg p strada.Deci jungla. Horror. Cunoastem. Buuun!Si aj la piste(parerea lor).Merg fain, cat sa nu sperii lumea. Bag si un pardon, dar tot imi atrag injuraturi.(Fah dobitoaco, pe unde mergi?Io(dobi):Pe pista.Hellooo!Plus k io de maine am zis k o sa umblu iar cu cheia de gat.O sa le fac floricele celor care parcheaza masina pe pista.asa, finut.. pe o aripioara!:)Deci la noi chiar tre sa faci educatie cu paru,k altfel, cu vba buna, faci rahatu praf.
    Misto suedezii tai.Cam underrated la noi.
    Am si io o obsesie de sezon:)
    http://www.youtube.com/watch?v=KpH697da4KQ

    Aaa, iar io m-am scos si vara asta cu fustitzele si rochitele!Port bermude:))

    RăspundețiȘtergere
  17. Mda...nush ce sa spun...cizme vara?Ce motiv sa ai sa-ti ascunzi picioarele, sa nu le faci senzuale in niste sandalutze delicate?
    Despre mancarea bio...iar in trend...posibil ca se mananca zilnic de la mac si kfc iar un weekend bagam un bio ca suntem hip?nu?
    La partea cu masinile mici, nu pot decat sa ma bucur :) Mai vedem si noi cerul :)

    In rest...toate bune Vulpeo! Dont fashion yourself, you're perfect this way!

    RăspundețiȘtergere
  18. atata timp cat ne simtim bine in si cu noi, nu cred ca trebuie sa umblam dupa asazisele noi tendinte. nu cred ca o barba sau un floc tuns dupa ultima moda ne-ar face mai atractivi, dimpotriva, numai faptul ca ramai ingrozit/a la comparatiile dezaprobatoare ale unei fiinte trendy iti poate da un aer de normalitate. pai... in primul rand te sperii de cotofana, apoi te bucuri ca nu sare pe tine, te lasa in pace ca esti prea normal/a :D

    Lia, desi apuc sa scriu rar pe aici, sa stii ca de fiecare data cand cobor din muntii mei trec pe aici sa-ti salut ingerasul. si pe tine ;)

    RăspundețiȘtergere
  19. Adriana, voi, bicicliştii sunteţi eroii mei. Vă admir şi vă compătimesc în acelaşi timp. Despre faza cu "degeaba eşti tu civilizat şi încerci să ..." discutam chiar de curând. Când reuşesc să mă abţin de la a răspunde cu aceeaşi monedă, ajung acasă plângând de supărare. Dar de cele mai multe ori, din păcate, ajung tot la a-mi pierde răbdarea şi la a răspunde... Şi eu cu bermude, dar acum am descoperit fustele şi rochiţele :D Măcar la 31 de ani :)))

    Sabbra, io bag căpşuni, roşii, ardei, fasole şi vinete crescute pe pământ îmbogăţit cu bălegar, de la tata din grădină. Asta o însemna că mănânc bio? :D Cât despre modă, I'm my own fashion :)))


    Mijuuuu, ce mă bucur când îmi scrii :) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  20. Lia, io de cand merg cu bicicleta m-a ferit Doamne Doamne de nenorociri. Sunt o zuza calma, dak pot sa zic asa :P si uit rpd chestiile urate din jur. Vreau sa zic ca mi se intampla si lucruri minunate datorita mersului meu cu bitza. De ex, a doua zi dupa concertul Placebo l-am vazut in parc p basist( uite aici povestioara: http://radio2110.ro/de-nisa/56-ni/402-placebo.html
    L-am vaz pe Razvan Mazilu... Ba chiar si pe Dan Byron acu vreo luna. Aproape in fiecare sapt vad oameni care imi plac mult si imi incarc bateriile. In 131 clar nu i+as fi vazut! :)
    Abia astept sa scrii despre... "degeaba eşti tu civilizat şi încerci să ..." am o poveste proaspata! Cu sange!

    RăspundețiȘtergere
  21. Acum doar n-o sa-mi spui ca traficul in Bucuresti tine de moda? Adica sezonul asta se poarta taranii in Logan. Taranii pe sosea sunt allseason si nu doar in Bucuresti. Despre posta si servicii intreaba pe Dush :). In rest despre cizmulite si rochite ma lasa rece, fiecare se topeste in sucul propriu.

    RăspundețiȘtergere
  22. Lia, ai dreptate cu posta. Am ramas socat, vroiam sa-i trimit lu' ala de frate-meu fo doua sticle de vin si cateva antichitati cu burduf. Si la fel am patit si eu, la Blocul Turn de la Sala Palatului. Mi l-au impachetat profi cu materialele lor, fara nimic, doar un zambet si o gluma.Sau invers.
    Cat despre trenduri de circulatie ( ca la cizmulite nu ma bag, ca mi-o iau) am observat o chestie ciudata: cu cat masina e mai frantuzeasca, cu atat marlania e mai mare.
    Persoanele care nu corespund se exclud singure, bine?
    O fi din cauza ca sunt francofob? Nu stiu.
    Inclin sa cred ca nu.

    RăspundețiȘtergere
  23. Iar apar la spartul targului :P

    Eu am zis ca nu am stiut ca e criza pe bune pana n-am vazut moda asta cu cizme vara :D

    Si apropo de biciclisti si pistele speciale - pe mine cred ca ma vor declara prietenii nebuna ca ii trag de aripa cand le calca piciorul prin zonele delimitate :D

    RăspundețiȘtergere
  24. Asta e, traim intr-o lume de-a-ndoaselea.Dupa parerea mea, tu esti un model chiar foarte reusit! Si eu astept de mult sa treaca moda aiurita !
    Despre ghisee... culmea e ca imediat ce am citit la tine comentariul pozitiv despre posta, am citit la Dush exact reversul medaliei... problema se reduce tot la mentalitatea si educatia oamenilor.
    In ceea ce priveste masinile, prefer invazia de buburuze celei de tancuri ...(nu de alta, da' prea-s multi aia de nu stiu ce sa faca cu ele)!

    RăspundețiȘtergere
  25. :)) Cred ca m-ai intrebat de port...pai cam de toate si culmea e ca, daca ma intreba cineva, as fi raspuns naiv ca, dupa ultimele tendinte, cam toate genurile sunt din nou la moda :)) Probabil ca ma inselam :) Cand spun de toate nu ma refer la genul gogosar, pur si simplu nu-l inghit :))
    Observ ca toata lumea s-a fixat pe cizmulite...sa fiu cinstita ma incanta cand le vad si chiar mi-ar placea la o fustita, un pantalon scurt, dar mi-e ca mor Dumnezeului de cald! Mai analizez ideea :)))

    RăspundețiȘtergere
  26. Adriana, ştiam eu că există şi lucruri pozitive la mersul cu bicla :D

    Alboosh, ai să râzi, dar chiar există! :)

    Lupule, mă bucur nespus că aud de repetarea experienţei mele :) Cât despre maşini, eu am tipologiile mele, dar nu în funcţie de naţia maşinii. Voi reveni :D

    Glory, f tare asta cu criza şi cizmele :))) O fi să nu răcească de la picioare şi să cheltuie bani aiurea pe medicamente? :)))

    Nero, m-ai cucerit de la primele cuvinte, alea cu eu model reuşit :D

    Rontziki, e adevărat că e un mare haos în modă, o combinaţie cred eu nu f reuşită între genuri mai vechi. Dar contează să te simţi bine în ce porţi şi să ai un stil al tău. Eu detest uniforma!

    RăspundețiȘtergere