"My life isn't theories and formulas. It's part instinct, part common sense". Audrey Hepburn

miercuri, 4 februarie 2009

Despre femei. De bine de data asta

Tot aud în dreapta stânga despre egalitatea dintre sexe. Dar aşa cum cred că unii sunt mai egali decât alţii, la fel NU cred că bărbaţii sunt egali cu femeile. Nu daţi cu parul, doamnelor (mai ales voi)! De data asta e de bine. Nu ca altădată. Sau ca data trecută. În urma unei discuţii între mai multe femei, la care eu am fost doar martor tăcut (bine, de fapt trăgeam cu urechea, na, m-aţi prins), azi mi-am dat seama că sunt o ticăloasă. Faţă de colegele mele femei. Pentru că da, deşi abia recent am descoperit movul şi fustiţele, femeie am fost dintotdeauna.
Acum vreau să vorbesc despre femeia-eroină. Căreia bărbatul nu-i va ajunge niciodată măcar la gleznă. Femeia care face eforturi dureroase. Sacrificii pe care bărbaţii le vor lua mereu "for granted" pentru că nu au măcar habar ce înseamnă (marea majoritate, cel puţin). Recunoaşteţi, domnilor, toţi vă doriţi alături, pentru o oră, o zi sau o viaţă, o femeie măcar drăguţă, dacă nu chiar frumoasă. Cu piele fină, fără pilozităţi (bine, or fi şi unii mai stricaţi, dar deh, în gustul şi plăcerea omului ..), cu fund bombat, cu burtă plată, picioare lungi şi păr frumos şi strălucitor. Cu hăinuţe drăguţe şi feminine. Despre personalitate şi interior nu vorbim azi. Doar despre exterior. Nici nu cereţi mult, voi bărbaţii, nu?
În primul rând, pielea fină nu vine aşa, de la sine. E nevoie de efort. Şi multă muncă. Scrub, peeling, apoi uleiuri, creme. Care creme sunt cam perverse. Că nu rezolvă şi fineţea şi strălucirea şi celulita în acelaşi timp. Nuuuu, femeia trebuie să treacă prin cazne drăceşti. În primul rând, să aleagă. Dintre miile de brand-uri şi oferte. Şi e greu, trust me! Una oferă pielii supleţe. Alta coenzima Q10 anti-rid. Alta are lapte de măsline din Mediterana. Una e pentru celulită. Alta pentru vergeturi. Ca să nu mai spun de crema antigravitaţională care o face pe prietena mea Iulia să se simtă astronaut. Plus marea ticăloşeală de marketing. Care a împărţit cremele pe căprării. Pentru corp în ansamblu, dar şi pentru decolteu, pentru picioare, pentru călcâie, pentru coate. O fi uşor să alegi?
Să trecem la măşti. Care ne fac mai radiante şi mai proaspete. Dar cu ce sacrificii! Întâi ne zgâriem faţa cu scrub. Să moară celulele moarte. După aia cu peeling mai profund. Care se întăreşte pe faţă. Şi devenim crispate. Cu rictus. După aia masca energizantă. Care pişcă. La final, aia hidratantă. Care e bună ca idee. Dar tocmai când o ai pe faţă, sună telefonul. Şi mânjeşti receptorul.
Mai departe. Părul. Nu e niciodată aşa de simplu ca în reclame. E nevoie de un şampon anume. Iar problema alegerii. Unul cu nutriceramide, altul cu proteine de perle, lăptişor de matcă, tehnologie turbo-booster de lumină (asta continuă să mă pună pe gânduri), extract de caşmir. Din care nimeni nu mai înţelege nimic. Preferatul meu este cel care spune "părul tău nu va mai opune rezistenţă, pentru un efect anti-zburlire de lungă durată". După şampon, balsamul. Altă poveste de coşmar. Pardon, de caşmir. O dată pe săptămână, o mască revitalizantă. E, după câte am înşirat, ne mai înjuraţi că stăm o oră în baie?
Trecem la lucruri şi mai dureroase. Epilatul. Cu ceară rece sau fierbinte, cu epilator sau laser, doare, oameni buni! E groaznic! Cu toate astea, pentru simţul nostru estetic şi desfătarea voastră, o facem. Regulat (să nu aud glume aici că ne supărăm).
Ciorapii de mătase. Sau lycra. Sunt sexy, nu? Pe dracu! Dacă e frig afară, îţi îngheaţă genunchii. Dacă e cald, transpiri. Pe orice vreme, te mănâncă pielea şi te irită. Dar ne ţinem tari. Demne. Deşi am urla ca lupu din desene animate. La fel şi cu sutienul. Foarte sexy, foarte apetisant. Faceţi un exerciţiu. Puneţi-vă "bijuteriile" în două coji de nuci. Şi trageţi de bretele. E, vedeţi ce sexy e?
Despre pantofi cu toc nu spun prea multe. Am spus cu altă ocazie. Cred în continuare că tocul e o invenţie diabolică şi perversă, care transformă multe femei în masochiste. Care devin aşa tot din cauze de efort şi sacrificiu. Să fie mai frumoase şi mai sexy pentru voi, bărbaţii!
Voi ne înjuraţi şi faceţi mişto de cât ne place nouă la shopping. Şi cât timp petrecem făcând asta. Vă spun o dată pentru totdeauna. Doar pentru că avem un psihic puternic şi ne-am impus că acest chin e de fapt o plăcere, am ajuns să considerăm shoppingul ceva nu foarte negativ. Păi, voi ştiţi ce eforturi şi transpiraţii se depun ca să probăm un milion de lucruri? După care sacrificiul suprem, de a alege doar câteva? Şi da, după un asemenea efort, avem nevoie să refulăm. Şi stăm de poveşti şi ne vărsăm amarul. Bine, voi spuneţi că bârfim, dar o facem în scopuri constructive. De eliberare de energii negative!
Şi ajungem la partea cea mai dură. La voi trei kile pe burtă şi în guşă sunt ori bulimie de stres, ori "de la bere". Şi toată lumea vă zâmbeşte cu simpatie. Şi vă bate pe umăr. La noi, un kil pe şolduri sau pe fund sau pe burtă duce instant la ridicat de sprinceană, strâns din buze şi ţâţâit cu o mişcare negativă de cap. Şi dăi, creme, diete, chin, lacrimi, sudoare.
De perioada aceea a lunii nu spun nimic. Oricum nu aţi înţelege nimic. Dar ştiţi bancuri "bune" pe tema asta, nu? Ha!
Dacă tot sunt la bancuri bune, ţin să răspund unui comentariu anonim, descoperit abia ieri, de la textul despre dorinţele mele din copilărie de a fi băiat. Spune domnul (presupun) anonim: "vrei sa fii barbat? e o vb din strabuni ... fa-ti rost de coaie ca pula iti dau eu cata vrei!!! sper ca nu am fost obscen". Măi, coaie am. Multe. Cu sânje în ele. Trust me on this. Cât despre p**ă (eu mă autocenzurez nu pentru că n-aş fi obscenă, ci pentru că mă ceartă Ţiganu, prietenii ştiu de ce), mulţumesc frumos, am avut şi am parte de exact câtă vreau. Top quality! Dar te întreb pe tine, tu ai cât îţi trebuie?

Toate astea fiind spuse, doamnelor, sper că mi-am mai spălat din păcate. Cât despre voi, domnilor, sper să apreciaţi mai mult eforturile noastre. Pentru că sunt multe. Şi susţinute. Deşi uneori am vrea să zacem cu mâna pe burdihan. Cu sticla de bere la gură. Să râgâim şi altele. Ca să fim şi noi puţin mai egale cu voi.

25 de comentarii:

  1. Aprob!Dau cu semnatura!Ai uitat poate sa zici cum unele dintre noi stau si gatesc concentrat, mici delicatese, aranjeaza-n farfurie, ca un el (oarecare) sa spuna; mda...bun!
    Ai uitat (si aici am dovada o secventa din Seinfield) ca femeile isi "smulg una cate una sprancenele" iar ei nici nu le observa ca fiind pe frunte vreodata :))
    Sa vorbim de manechiura,pedichiura?Corset?
    Femeile sunt masochiste :)Ne place!

    RăspundețiȘtergere
  2. io ca de obicei, nu stiu cum se face, ca iar sunt Gigi Contra :P adica mai exact: fac si io toate cele descrise de tine dar nu le fac pt cineva anume, le fac pt mine, pt ca ma simt io bine. si nici nu mi se par chiar asa niste chinuri, ba unele (like shopping) imi fac placere :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Bravo Lia, Bine spus. Plus rinit dupa porcu care nu pune hainele in cos, plus spalat, calcat, crescut boraci, nascut..uf..cate is. si gratitudine = o 0 si O

    RăspundețiȘtergere
  4. Ladies, vă spun un secret :p Eu sunt uşor (auto)ironică! Cu toatele ştim că facem pentru noi şi că ne place (bine, mai puţin epilatul, ciorapii, sutienul şi tocurile în cazul meu). Dar ei nu trebuie să ştie asta!!!! Dush, ai luat-o prea personal :)))) Vă pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. ai dreptate, am invatat sa ne placa sau poate am lucrat intens la capitolul autosugestie ca am ajuns la concluzia ca mai bine sa credem ca ne place decat sa ne plangem de mila la fiecare minut...
    si, apropos, cand ziceai ca mergem la sala? :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Peste 2 săptămâni, Juliana! Spală treningu, scoate başcheţii de la naftalină :)))

    RăspundețiȘtergere
  7. Depinde de la caz la caz. Tu de sutien nu ai nevoie (cum nu am nici eu de tocuri la 1.78) Fiecare se epileaza dupa desimea pilozitatilor. Unele chiar cu laser. La coafor de pilda nu prea am nevoie sa ma duc, numai la tuns, nu prea am fire albe si parul meu este ondulat natural.

    Urasc shoppingul, mi-e foarte greu sa aleg, si, vorba ta, sa ajung la cabina cu 10 obiecte ca sa cumpar 3, avand de fapt nevoie numai de unul. Am o gramada de haine, drept care nu se prea uzeaza, asa ca la ce sa mai tot cumpar altele? Pe al meu oricum nu-l prea intereseaza cu ce ma imbrac si tare ar vrea ca nici pe mine sa nu ma intereseze cum se imbraca.

    Eu gatesc de placere, ma relaxeaza, cred ca deprimatilor le-ar prinde mai bine decat psihologul. Omul meu mananca orice in afara de mamaliga (daca e la mancare cu sos se sacrifica) si couscous. Oricum el spala toate vasele.

    Femeia romanca biata de ea are inca nevoie sa se emancipeze, una e la Bucuresti, Iasi sau Cluj, si alta prin burgurile mici si sate unde unghiile rosii, lameul si cozonacii purtati pe cap sunt culmea elegantei. Culmea gospodinei evident sunt sarmalele.

    RăspundețiȘtergere
  8. Si nu s-a scris nimic aici despre operatiile estetice, intrebati-o pe Oana Zavoranu.

    RăspundețiȘtergere
  9. Lunea joc volei si miercurea fotbal, iarna la sala.. cu mantinela, o ora fara pauza, maxima concentrare, asch.. de la 2m direct in coaie, respira adinc, adinc.. am zis, a trecut, wow, i-am dat-o printre picioare, goool, la vinclu und-se fut paianjenii, aer, aer, aer.. am cistigat cu 12-10, am dat 4 goluri.
    Tigane te rog sa duci gunoiu, ai inebunit nu vezi ce obosit sunt?
    Dimineata, salale, salele, ce draq s-a colorat unghia?, genunchiu parca e cam dolofan, ar trebui sa-ma-ndrept, fesele, de ce draq ma dor? nu cumva ast-noapte m-a prins careva?

    RăspundețiȘtergere
  10. La schi, suna ceasu 7:30, mi-a fatat o pisica-n gura, dupa tuica fiarta de azi noapte, trebe sa prindem prima cabina, ghetar 3000m, -20, vint 80... facem de incalzire una rosie, a fost o gluma, neagra sa fie, cine iese primu, genunchii incep sa tremure, uuups de unde a aparut dimbu?.. jos e mai cald -10, scot canadiana sunt ud, hai repede sus, 3000m, -20, 80, genunchi nu-i mai simti, oare tremura, jos, ud fleasca, sus, 3000, -20, vint... jos, ud, sus 3000.... ultima cabina .. Apre schi

    RăspundețiȘtergere
  11. Ploua mocaneste, e intuneric, autostrada, 200 la ora, curba, parca fuge un pic curu, o mica corectura, o iau sau n-o iau?, hiii a iesit misto, ce se baga lesinata asta ca paduchele-n frunte cu Matizu iei!, baga gaz,,, gazz... te-mpinge-n scaun, curba, fuge curu... corectura... dupa trei ore, pipi, pipi... cobori din masina un pic ametit...

    De ce facem noi barbatii toate astea? Pur si simplu pt. ca ne place si noi facem intotdeauna ce ne place fara sa ne vaitam!

    RăspundețiȘtergere
  12. Mie imi mai spuneau prietenii ca am inclinatii misogine...dar m-a amuzat copios postul asta...LiaLia mare adevar ai spus...chiar daca l-ai interpretat in felul tau...a fost chiar şod...
    Bafta multa...

    RăspundețiȘtergere
  13. Anto, după atâtea texte inteligente şi serioase, trebuia şi unul superficial, nu? :))))) Să nu uite lumea că sunt femeie after all :D Şi eu ador să gătesc şi e the best therapy, iar sutien e musai să port uneori, în special la job, unde sunt neni cardiaci şi nu vreau să-i am pe conştiinţă :D Dar cu femeile care mai au muuult până să înţeleagă ce înseamnă gust, eleganţă, subtil, feminitate ai maaare dreptate.

    Ţigane, şi tu eşti o victimă!!! Dacă eşti femeie şi nu ştii???? Că aşa fac şi femeile, tac, rabdă, îndură, dar şi când răbufnesc, îşi aduc aminte de toate! :)))) Şi, cum te dor pe tine fesele? Hai, împărtăşeşte şi asta cu noi! Ahhh, Anton a fost genial! :))))

    Zuppaz, thanks for the visit :) Hai să-ţi spun ceva, dar să nu o iei personal :D Misoginii sunt nişte personaje uşor complexate şi ceva frustrate. La fel şi feministele. Care mai mereu sunt nasoale şi nu le-o trage nimeni. Eu nu sufăr nici de misoginie, nici de misandrie, sunt doar realistă :)))) Te mai aştept cu interes :)

    RăspundețiȘtergere
  14. :))) Buuuuună, Antonia din Tirol! :))) Ce-or avea nemţii ăştia (că şi austriecii tot un fel de nemţi sunt, parcă :p) cu penalităţile astea de melodii? :))) Că am leşinat de râs când am fost la viena, uitându-ne la nişte momente muzicale din astea, de mare excepţie! :))) Apropo, trebe să-mi spui cum ai spălat pe jos cu băiatu ăla de pe FYT!

    RăspundețiȘtergere
  15. personal nu ma consider misogin...dupa cum am spus "prietenii o fac".Aceeasi parere, zic eu obiectiva, o am si despre barbatii saraci cu duhul, deci vorba ta sunt realist. Cel putin din punctul asta de vedere. Sunt frustrat, dar din alte puncte de vedere care nu au nici in clin nici in maneca cu femeile.

    RăspundețiȘtergere
  16. Zuppaz, toţi avem anumite frustrări, anumite compleze, mai mari sau mai mici. La misogini şi feministe au legătură cu sexul. Sau mai bine zis, cu lipsa lui :)))

    RăspundețiȘtergere
  17. LOL - tiganul mi-a amintit de melodiile care mi-au marcat copilaria :)) vara-mea fiind plecata in germania, mi-a adus un walkman, nu se gaseau pe vremea aia in Romania, si mi-a dat si 2 casete cu muzica nemteasca, erau singurele casete pe care le aveam, si numai muzica din asta era pe ele :))))

    RăspundețiȘtergere
  18. eu pot sa-ti spun ca incerc cat mai mult sa fiu egala cu barbatul. De exemplu daca e sa fie bere e bere, daca stat cu burdihanul stat , daca ... aici m-am oprit ca nu mai stiu ce face el si eu nu ... dar a naibii sa fiu daca nu mi-ar place sa fac si el o zama si sa stea 5 ore in picioare sa calce !!!

    RăspundețiȘtergere
  19. Rhodi, eu îmi cumpăr doar haine care nu necesită călcare (cu extrem de mici excepţii) - moştenire de la mama detestatul călcatului :D Papa îmi place să fac, aşa că dacă stă cu mine la palavre în timp ce, e minunat. În pat suntem egali, stăm deasupra cu rândul, deci e ok per total :))))

    RăspundețiȘtergere
  20. Căreia bărbatul nu-i va ajunge niciodată măcar la gleznă.

    -- ai sarit in gradina vicinului cu fraza asta, sper sa nu te prinda la furat exact cand ti-e lumea mai draga :)

    RăspundețiȘtergere
  21. Dragă Claudel, bărbaţii inteligenţi care citesc textul meu, sesizează subtila (auto)ironie şi nu se simt lezaţi în vreun fel :) Bine ai venit şi îţi mulţumesc de interes! Te mai aştept

    RăspundețiȘtergere
  22. Unul dintre puţinele posturi cu care nu sunt de acord. (datorită generalizării)
    Ca de exemplu:
    „Despre personalitate şi interior nu vorbim azi. Doar despre exterior.”
    Wrong: partea cu sentimentele mă depăşeşte, însă, dacă nu se gândeşte „pe frecvenţa mea” (sau în orice alt mod care să fie logic, după mine, cât de cât) mă enervez destul de repede.
    Mai sunt şi alte chestii.. nu intru în detaliu, pentru simplu motiv că, însuşi tu spui că e ironic textul. (şi oricum ce scriu eu aici are o relevanţă scăzută)
    Problema apare când fiecare persoană ce citeşte vede „ironia” în locuri diferite (aka: unii iau unele chestii mai de bune decât alţii)

    RăspundețiȘtergere
  23. Draga Vrexo, in primul rand, bine ai venit :) Tocmai pt ca se dorea un text amuzant si autoironic, nu am intrat in detalii de interior. Dar daca ai dat click pe link-urile pe care le-am pus, cred ca ai putut vedea ca am aprofundat in alte ocazii. Cat despre unde vede fiecare ironia si unde se iau lucrurile de bune, e la latitudinea fiecaruia. Te mai astept!

    RăspundețiȘtergere